MEDIOX z pohledu jednoho z vás


Autoři: Mgr. Ing. Tomeček Jiří
Vyšlo v časopise: Čas. čes. lék., 92, 2020, č. 12, s. 28

Lékárna Sámova z Prahy 10 implementovala v říjnu systém Mediox. Požádali jsme jejího majitele PharmDr. Petra Slavíčka, aby se podělil o své zkušenosti s touto změnou.

Pane doktore, proč jste se rozhodl změnit systém, na který jste byl vy a vaši zaměstnanci zvyklí?

Zásadním důvodem ke změně bylo ukončení podpory našeho stávajícího programu Medico, se kterým jsme pracovali dlouhé roky, a nutno podotknout, že ke vzájemné naprosté spokojenosti. Ale tak jako poskytovatel tohoto SW, i my cítíme potřebu se posunout směrem k modernizaci a vyšší efektivitě s využíváním současných trendů. Mám přehled o běžně používaných lékárenských systémech, a tak jsem srovnával. Měsíční úhrady u systému Mediox jsou sice vyšší než u programu Farmis, ale Apatyku znám dlouhá léta a vím, že jejich program je opravdu propracovaný. Navíc patřím do sdružení Pharmapoint a vyzkoušel jsem si, jak je složité pracovat v programu, který nekomunikuje přímo se systémem. Každý přechodový můstek a konverze dat je při jakékoliv změně zdrojem chyb a problémů, které musí někdo řešit. Proto byl Mediox jasnou volbou.

Ptal jste se kolegů předem na kvalitu služeb společnosti Apatyka servis?

K tomu bych se vyjádřil snad jen tak: znám zástupce společnosti i tvůrce programu, věřím v kvalitu jejich systému a na rovinu, všude pracují jen lidé. Pokud něco nebude fungovat, vím, kam se mám obrátit.

Přejděme k vlastní implementaci. Jak jste byl spokojen s přípravou a následnou realizací převodu?

Když jsme se rozhodli změnit systém, proběhla obhlídka lékárny. Pracovníci Apatyky zrevidovali technické vybavení lékárny a upozornili na zařízení, která už nevyhovují potřebám moderního lékárenského systému. Následně nám poradce detailně vysvětlil další postup. Systém neměním v lékárně tak často, a je řada věcí, na které si musíte dát pozor a které vás na začátku ani nenapadnou. Například, které údaje a certifikáty jsou potřebné k převodu dat.

Jak byste ohodnotil další postup prací? Máme dobrou zkušenost. Vše, na čem jsme se domluvili, platilo. To by měla být samozřejmost, ale pracovníci společnosti nám ochotně pomohli i s dalšími požadavky, které nás napadly až při vlastním převodu. Na školení bylo příjemné právě to, že bylo podáno lidsky, což určitě přispělo k snadnějšímu a rychlejšímu pochopení celého systému. Školitelé měli profesionální a velmi příjemný, vstřícný přístup.

Vaše lékárna je součástí PharmaPointu, můžete prosím zhodnotit rozdíly před a po nasazení systému Mediox?

Rozdíl je podstatný. Využití benefitů a funkcionality v Medioxu proti předchozímu systému je nesrovnatelné. Nejvíce nám šetří práci přímé napojení nabídkových akcí a automatická cenotvorba, velmi propracovaný klientský systém, vše je uživatelsky přehledné a to opravdu šetří čas. Ten tak díky novému systému můžeme věnovat našim zákazníkům.

Děkuji za rozhovor.

PharmDr. Petra Slavíčka z lékárny Sámova se ptal

Mgr. Ing. Jiří TOMEČEK, Apatyka servis s. r. o.

KOMERČNÍ PREZENTACE


Štítky
Farmacie Farmakologie Farmaceutický asistent

Článek vyšel v časopise

Časopis českých lékárníků

Číslo 12

2020 Číslo 12

Nejčtenější v tomto čísle
Přihlášení
Zapomenuté heslo

Nemáte účet?  Registrujte se

Zapomenuté heslo

Zadejte e-mailovou adresu, se kterou jste vytvářel(a) účet, budou Vám na ni zaslány informace k nastavení nového hesla.

Přihlášení

Nemáte účet?  Registrujte se